Доставка збірних вантажів з Китаю (LCL)
Клієнти «АФ-Груп» можуть вибирати повне завантаження контейнера (FCL) або збірні вантажі (часткове завантаження LCL). Перший варіант підходить для великих замовників, які закуповують великі партії товарів і можуть повністю завантажити один або кілька контейнерів вантажем від одного постачальника. При LCL доставці з Китаю партнери логістичної компанії оплачують тільки той обсяг в контейнері, який фактично зайнятий вантажем. Це зручно для підприємців-початківців і тих, хто займається дрібнооптовою закупівлею різної продукції у різних виробників.

FCL – це повне завантаження контейнера. LCL – збірка кількох невеликих партій. Це міжнародна термінологія, яка прийнята в різних країнах. Вона використовується для позначення різновиду морських контейнерних міжконтинентальних і міждержавних перевезень. При виборі LCL, доставка з Китаю в Україну невеликої кількості товарів проходить за допомогою консолідації кількох замовлень. Формуванням контейнерів займаються фахівці логістичних компаній, і від якості їх роботи залежить не тільки економічна доцільність вантажоперевезення, а й збереження товарів в процесі транспортування. І при виборі варіанту FCL і при використанні консолідованої перевезення, використовуються 3 стандартних типу контейнерів. Практично всі імпортують з Китаю компанії використовують стандартні різновиди, що покривають більшу частину всіх світових вантажоперевезень.
Однак досвід роботи наших логістів говорить про наявність досить великої кількості підводних каменів при замовленні перевезення збірним вантажем. Завдяки вчасно отриманій інформації наші клієнти ніколи не переплачують за непотрібні послуги і націнки посередників. Недосвідчені замовники перевезень без допомоги професіоналів можуть значно переплатити навіть за спочатку більш вигідний варіант LCL. Зокрема, якщо враховувати всі збори за формування збірного вантажу загальним обсягом понад 15 футів (в 20-футовому контейнері), то замовлення FCL з неповним завантаженням буде вигідніше.
Особливості ціноутворення
При виборі FCL доставки з Китаю вартість перевезення окремого контейнера залежить від його габаритів і відстані між пунктами відправлення та призначення. Якщо ці параметри відомі, то ціна вантажоперевезення буде буде фіксованою. Збірні вантажі LCL мають більш складну систему ціноутворення, і вартість залежить вже від кількості кубічних метрів, зайнятих в контейнері партією. При LCL вартість одного кубометра буде вище (в 2-3 рази), ніж при оренді цілого контейнера, але якщо неможливо набрати великий обсяг, то цей варіант буде набагато вигідніше (тим більше в порівнянні з авіаперевезеннями). Також іноді на тариф доставки збірного вантажу з Китаю в Україну впливає наявність передоплати (при внесенні авансу тариф знижується).
Природно, що при навантаженні в один контейнер декількох LCL, трудовитрати логістів (на збір, компонування, навантаження, розвантаження, і.т.д.) будуть набагато вище, ніж при відправці FCL, тому вартість перевезення одного кубічного метра при доставці збірного вантажу з Китаю в Україну буде значно вище.
Плюси перевезення збірних вантажів
Для початківців бізнесменів, які поки не мають можливості імпортувати з КНР велику кількість товарів, підійде варіант доставки вантажу з Китаю за допомогою формування збірного контейнера. Можна почати навіть з невеликої партії, і дізнатися, які існують нюанси при роботі з постачальником, вивчити якість продукції, швидкість поставки, і попит на дані позиції в Україні. Для динамічних підприємців, які ще тільки планують зайняти свою частку на ринку, найбільш привабливий варіант швидкої доставки конкретних товарів без підтримки складських запасів. Для більш ефективного використання капіталу потрібно мінімізувати «заморожені» кошти, і швидка логістика дозволяє зробити це якнайкраще.
Що вигідніше FCL або LCL?
Щоб відповісти на це питання, потрібно визначити точний обсяг товару і ціну постачальника на конкретну партію. Виробники продукції в Китаї часто можуть значно змінити умови при скороченні обсягу замовлення (так само, як і при збільшенні), тому потрібно зафіксувати ціну і кількість на початковому етапі. Після розуміння точного обсягу потрібно зіставити кількість кубічних метрів вантажу з об’ємом основних видів контейнерів (20-футових). Вивчіть тарифи на формування збірного вантажу LCL (ціна за один кубічний метр) і помножте на кількість зайнятого вашими товарами обсягу (також в м3). Якщо отриманий результат нижче фіксованої вартості за вантажоперевезення цілим контейнером FCL, то вибирайте часткове завантаження. Однак при партії, яка займає більше половини обсягу, в більшості випадків ефективніше (і безпечніше для збереження цінностей) замовляти FCL.
Кілька рекомендацій для організації ефективної доставки вантажу з Китаю в Україну:
- Плануйте відвантаження заздалегідь (складіть графік поставок).
- Обов’язково завантажуйте товари разом з піддоном (це допоможе при розвантаженні і мінімізує ризик механічного пошкодження).
- Оптимізувати упаковку. Найчастіше до 30% від габариту займає картон та інші пакувальні матеріали, постарайтеся уникнути переплати за це шляхом збільшення щільності завантаження.
Менеджери «АФ-Груп» із задоволенням розкажуть Вам про інші нюанси при імпорті продукції з КНР і допоможуть розробити ефективну і вигідну систему поповнення товарних запасів продукцією. Просто зателефонуйте компанії, вказаною на сайті, і отримаєте детальну інформацію про умови, тарифи, і терміни доставки вантажів з Китаю в Україну.